Jauh-jauh Datang untuk Melamar, Sang Perempuan Ternyata...

Semua palsu. Alamat yang diberikan sang perempuan pun juga palsu.

PlusMinus - Jangan pernah mempermainkan hati orang. Apalagi kepada mereka yang benar-benar cinta. Jangan pula memberi harapan palsu. Sebab pasti menyakiti hati orang lain.

Simaklah kisah pilu dari Negeri Sembilan, Malaysia, ini. Seorang lelaki yang tengah mencari jodoh harus kecewa setelah tertipu. Dipermainkan seorang wanita.

Kisah itu bermula dari perkenalan lelaki itu dengan perempuan yang mengaku dari Negeri Melaka. Mereka berkenalan, menjalin hubungan. Singkat cerita sang wanita itu bersedia dipinang.

Tentu kabar ini membuat kerabat sang lelaki bahagia. Sebab, akan ada anggota baru di dalam keluarga mereka. Segala persiapan meminang dilakukan. Termasuk membeli cincin pertunangan.

Berangkatlan lelaki itu bersama rombongan keluarga. Dari Negeri Sembilan menuju Melaka. Jarak 497 kilometer mereka tempuh.

Namun kabar mengejutkan diterima rombongan itu, saat masih di tengah perjalanan. Wanita yang hendak dipinang itu meminta sang lelaki membatalkan pinangan itu. Disuruh balik kanan.

“Dia tolak mentah-mentah rombongan dari kami,” demikian tulis saudara lelaki malang itu pada Facebook.


Tapi, rombongan keluarga lelaki itu tetap meneruskan perjalanan. Menuju alamat yang diberikan sang perempuan. Tapi saat tiba di Kelantan, mereka semakin kecewa.

“Alamat yang dia bagi pun rupanya alamat palsu.”

Keluarga pria itu berusaha menghubungi sang perempuan. Namun tak kunjung diangkat. Selain itu juga menelepon ibu sang perempuan.

Namun nomor sang ibu itu ternyata juga salah. Tak bisa dihubungi. “Hebat betul permainan perempuan yang berumur 20 tahun ini. Sangat licik.”

Lelaki itu dan keluarganya hanya bisa menerima kenyataan pahit ini. Namun mereka bertanya, mengapa ada orang yang tega berlaku seperti itu.

Kisah ini sengaja diunggah ke media sosial agar tak ada lagi kisah seperti ini. “So mohon pada semua..”

“Pikir masak-masak kalau ada rasa akan menjadikan perempuan ini sebagai istri,” tulis saudara sang lelaki, memperingatkan agar tak ada lagi yang tertipu. (Sumber: mynewshub.cc) 

0 komentar :

Posting Komentar

More

Cari Artikel

Popular Post